|
Het is momenteel Wo 08 Sep 2010, 21:39
|
Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen
Untitled document
|
|
Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ] |
|
 |
|
 |
|
| Auteur |
Bericht |
|
crox
|
Titel: langer dan 36 maanden in dienst betekent.... Geplaatst: Do 21 Jan 2010, 13:20 |
|
Hoi, als je op basis van een tijdelijk dienstverband wordt aangenomen en het aanvankelijk tijdelijke contract duurt langer dan 36 maanden, dan geldt volgens de wet dat je automatisch een vast dienstverband zou moeten hebben. Dus als die werkgever je dan weg stuurt omdat de klant het contract gestopt heeft en je meldt je dan bij het UWV, dan krijg je te horen dat je geen ww uitkering krijgt en dat je zelf maar een proces moet opstarten. Dus dat gebeurde en de rechter geeft mij gelijk. Geweldig...??? Maar helaas, die baas betaalt niet. Incasso helpt niet. Ik zit precies bij die ene bv die er schijnbaar slecht voor staat. Ik kan ook niet een steunvordering vinden tot nu toe. Belastingdienst en UWV werken niet mee. Wel vreemd eigenlijk dat die bv in de laatste jaren er steeds iets van 200.000 euro op achteruit is gegaan op eigen vermogen. Vreemd omdat er pas mensen in dienst komen, nadat er een klant gevonden is en de marge minstens 30 euro per uur is, vaak meer. De contracters werken minimaal 1600 uur per jaar, vaak meer. Ik heb er zelf bijna 9000 uur op zitten. Ik vraag me af hoe zo een bedrijf dan in het rood kan komen. Kennelijk worden door de andere bv's hoge rekeningen ingediend of zoiets? Inmiddels zit ik al bijna een jaar zonder inkomen. Geen nieuw contract gevonden tot nu toe en geen ww-uitkering, terwijl er toch zat premies zijn afgedragen. De bestuurders van de organisatie die dit heel bewust doet, doet wel vaker dingen die opvallen. Ik geef een paar links: http://jure.nl/bk7101 en https://www.dlapiperinsolventie.nl/verslagen/39607.pdf Het voelt allemaal niet goed aan. Eén van de bestuursters is kandidaat bij leefbaar rotterdam. Ik zag haar hier: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2009/ ... kandidatenDe bv heeft een naamswijziging ondergaan. Waarschijnlijk om bij faillisement het moederbedrijf smetvrij te houden. Over die bv kun je hier wat vinden: http://company.info/org/140735310000Als iemand een steunvordering heeft op deze bv, dan hoor ik daar graag over.
|
|
|
|
 |
|
crox
|
Titel: Re: langer dan 36 maanden in dienst betekent.... Geplaatst: Vr 22 Jan 2010, 12:34 |
|
Ja, dat klopt. Nog niet zo lang geleden gebruikten ze in hun contracten de naam "Ilionx software development solutions B.V." Ilionx kent veel meer bedrijfsonderdelen. Als je op Hondiuslaan 40 in Utrecht zoekt, dan vind je heel veel andere namen, vaak met hetzelfde telefoonnummer. Als je op het telefoonnummer zoekt, krijg je ook veel hits. Dat geldt overigens ook voor de bovenliggende investeringsmaatschappij die op de voorschoterlaan 50 in Rotterdam te vinden is. Door te kijken op de site van de kamer van koophandel, dan zoeken op het kvk nummer 14073531, dan kun je via concernrelaties de hoogste concernrelatie vinden, dit is trustkong beheer bv waar hier iets over te zien is: http://company.info/org/241706890000/Tr ... ksel_marktDe relatie met ilionx wordt dan ook weergegeven.
|
|
|
|
 |
|
member101
|
Titel: Langer dan 36 maanden in dienst betekent.... Geplaatst: Zo 24 Jan 2010, 20:24 |
|
|
Wat een story zeg. Bijna een jaar zonder inkomen, een rechterlijke uitspraak die zo te zien gunstig voor jou is, geen mogelijkheid om verhaal te halen en geen uitkerende instantie die je een stap verder helpt ! Zijn er wel premies afgedragen ?
Helaas (of gelukkig voor mij) ken ik deze club niet. Maar ik weet in ieder geval wel op wie ik niet moet gaan stemmen.
Voor een deurwaarder zou het toch gesneden koek moeten zijn om geld te incasseren bij een bedrijf dat actief is en met naam en toenaam bekend is. Of werken ook deurwaarders niet meer ?
En het UWV moet zo langzamerhand toch ook wel begrijpen dat je in de mangel zit tussen hun regels en de weerbarstige werkelijkheid ?
Heel veel succes.
|
|
|
|
 |
|
crox
|
Titel: Re: langer dan 36 maanden in dienst betekent.... Geplaatst: Zo 31 Jan 2010, 13:43 |
|
in de link https://www.dlapiperinsolventie.nl/verslagen/13631.pdf staat iets meer over onbehoorlijk bestuur. Je kunt lezen dat de ondernemingsraad van deze voormalige it-dochter van Fokker een zwartboek heeft samengesteld. Ze zijn van mening dat de mensen van Ilionx faillisementsfraude hebben gepleegd. In het geruchtencircuit valt nog wel iets meer te horen. Zo is er een rechtszaak geweest tegen een ict-vakblad dat iets wilde publiceren over L.E. Schotsman die daarop een rechtszaak begon. Hij won die zaak omdat de hoogte van de bedragen in het artikel niet klopten; niet omdat de strekking van het artikel onjuist zou zijn. Het ging uiteraard over het zwartboek. Ook gaat het gerucht dat er een journalist bedreigd was. Het is jammer dat het zwarboek van Fair niet ergens op internet staat. Zou de FIOD-ECD die zaak al eens onderzocht hebben?
|
|
|
|
 |
|
crox
|
Titel: Re: langer dan 36 maanden in dienst betekent.... Geplaatst: Vr 05 Feb 2010, 14:17 |
|
Zie het volgende verslag: https://www.dlapiperinsolventie.nl/verslagen/39730.pdfHet lijkt me een zeer duidelijke character-witness van L.E. Schotsman, degene die in praktische zin alles beslist binnen Ilionx. Als je alleen al wist hoe de formele directeur van Ilionx als een ware voetveeg plaats maakt als de baas binnenkomt.... Het scenario dat je vooral in bepaalde soorten films ziet. Zie onderstaande, zeer veelzeggende passage uit het verslag: Citaat: Het onderzoek (zie 7.5 en faillissementsverslag 1) is inmiddels afgerond. Om tot een eind conclusie te komen heeft de curator IlionX gevraagd enkele stukken uit de administratie van llionX te overleggen. De afgelopen verslagperiode heeft de curator divers malen getracht met de financieel directeur een bespreking te houden omtrent welke stukken uit de administratie noodzakelijk zijn teneinde het onderzoek af te ronden. Hoewel de directeur heeft toegezegd deel te nemen aan een bespreking met de curator en de onderzoeker heeft deze bespreking tot op heden niet plaatsgevonden. De curator zal indien een dergelijke bespreking niet voor het einde van 2009 heeft plaatsgevonden met de Belastingdienst en de rechter-commissaris overleggen over eventuele (Juridische) vervolgstappen. Als je bedenkt dat curatoren doorgaans politiek buitengewoon correct acteren en als ze met dit soort info naar buiten komen, dan kun je daar toch prima conclusies aan verbinden? Ik wel!
|
|
|
|
 |
|
crox
|
Titel: Re: langer dan 36 maanden in dienst betekent.... Geplaatst: Ma 26 Apr 2010, 14:16 |
|
|
Het kan altijd nog erger. De werkgever Ilionx heeft op een bepaald moment een voorschot betaald, maar geen loonheffing afgedragen. Eens aan De Belastingdienst gevraagd wat je daar dan mee moet. Het komt er uiteindelijk op neer dat ze bij mij de loonheffing willen gaan halen.... Ik zou toch denken dat de werkgever inhoudingsplichtig is. Als er slimmerds zijn die hier een antwoord op hebben, dan bijzonder graag.
|
|
|
|
 |
|
crox
|
Titel: Re: langer dan 36 maanden in dienst betekent.... Geplaatst: Wo 12 Mei 2010, 10:45 |
|
de belastingdienst schrijft o.a. het volgende: Citaat: Volgens onze gegevens is er door ILIONX Noord Nederland B.V. voor u geen loonheffing afgedragen in 2009, noch door een andere maatschappij van dit concern. Vanwege heffingskortingen bestaat de mogelijkheid voor de werkgever om over zo’n bedrag geen loonbelasting te berekenen. .... Citaat: In UW aangifte 2009 moet u € 6.000 als inkomen uit werk onder loon opnemen. Bij de ingehouden loonheffing vermeldt u nihil. Maar eigenlijk is het een raar verhaal. Er zijn in dat jaar bruto betalingen geweest en de de heffingskortingen zijn dan dus al lang op.... Ik denk dus dat ze er helemaal naast zitten... Ook qua benoeming van de werkgever. De naam die zij noemen, is de BV die de afdrachten binnen het concern (overigens niet altijd) regelt. Dus... zou ik dan een bezwaar moeten indienen of is een klacht passender of wat is wijsheid?
|
|
|
|
 |
|
crox
|
Titel: Re: langer dan 36 maanden in dienst betekent.... Geplaatst: Di 15 Jun 2010, 10:30 |
|
|
|
|
 |
|
crox
|
Titel: Re: langer dan 36 maanden in dienst betekent.... Geplaatst: Wo 21 Jul 2010, 11:11 |
|
Esther Dubbeldam is ook bestuurder bij Ilionx en wat er bij hoort. Als er een rechtszaak is, komt ze ook mee. Toen ze het voornemen hadden om op economische gronden ontslag aan te vragen bij de rechtbank, bleken hun papieren onvoldoende. "De papieren die u bij de Kamer van Koophandel inlevert, zijn onvoldoende om economische gronden aan te tonen" of woorden van gelijke strekking sprak de rechter uit. Schotsman en Dubbeldam waren geïrriteerd, waren in feite hoogst onbeschoft tegen de rechter, stelden dat de rechter zijn werk niet goed deed, wraakten hem op een bepaald moment maar uiteindelijk trokken ze de wraking en de zaak in. Als je Esther Dubbeldam als quasi braafste meisje van de klas wilt meemaken, dan kun je haar zien in het tweede deel van het filmpje in de link: http://player.omroep.nl/?aflID=10750997 ... light=trueEr is een spreekwoord. "Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen." Ze vertelt over schoolkinderen met slecht gedrag. Dit in het kader van "Leefbaar Rotterdam". Maar ja, die kids hebben nog een lange weg te gaan voordat ze ooit van een faillisementsfraude worden verdacht....
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ] |
|
Untitled document
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum
|
Untitled document

|