Het is momenteel Zo 05 Sep 2010, 10:27

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 6 van 6 [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Titel: Re: AMALIA / MILLY BOELE
BerichtGeplaatst: Do 27 Mei 2010, 13:42 
Global Moderator
Global Moderator
Gebruikers-avatar

'Sander V. wurgde Milly Boele met riem'

DORDRECHT - Het Openbaar Ministerie (OM) in Dordrecht verdenkt Sander V. ervan de 12-jarige Milly Boele te hebben gewurgd met een riem. Dat staat volgens een woordvoerster van het OM in de tenlastelegging, zo heeft ze donderdag gemeld.

Volgens de zegsvrouw staat daar ook in dat de 26-jarige agent Milly naar zijn woning heeft gelokt. Vervolgens zou hij de voordeur op slot hebben gedaan, haar mobieltje hebben afgepakt en onklaar hebben gemaakt. Hij zou haar polsen hebben vastgebonden met tie-rips en haar hebben gedwongen om stil te zijn, op haar knieën te zitten en hem niet aan te kijken. V. bleef al die tijd in haar buurt, aldus het OM.

Justitie maakte vorige week bekend dat ze Sander V. gaat vervolgen voor moord, seksueel misbruik, vrijheidsberoving en het verbergen van het dode lichaam. Eerder was de verdenking juridisch gezien minder zwaar, namelijk doodslag.
De 26-jarige agent van het korps Rotterdam-Rijnmond heeft het doden van het meisje bekend. Hij meldde zich bij de politie. Die vond daarna het lichaam van Milly in diens tuin, vlak bij haar ouderlijk huis. De vermissing en de dood van Milly leidden tot grote verontwaardiging in Dordrecht en de rest van het land. De schok werd nog vergroot toen een politieagent het misdrijf toegaf.

bron

Stappenplan l Voorbeeldbrieven l IP adres
 Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jul 2010, 14:43 
Global Moderator
Global Moderator
Gebruikers-avatar

Politieonderzoek Milly Boele onder loep van commissie

DORDRECHT - Een onafhankelijke commissie is begonnen met een evaluatie van het politieonderzoek rondom de verdwijning van de 12-jarige Milly Boele uit Dordrecht.

Milly verdween eind maart uit haar woning in Dordrecht. De politie vond haar lichaam een week later in de tuin van buurman Sander V. De politieagent heeft bekend het meisje om het leven te hebben gebracht.

Rondom de verdwijning klonk in verscheidene media kritiek op de politie, omdat ze niet direct nadat Milly als vermist was opgegeven een diepgravender buurtonderzoek hield. Ook was er kritiek dat er geen speurhonden waren ingezet.

De commissie evalueert de gang van zaken namens de gemeente, politie en justitie in Dordrecht. In het onderzoeksteam hebben een oud-burgemeester, oud-korpschef en een oud-procureur-generaal zitting. Wie dat zijn, wil de politie niet kwijt.

bron

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: Vr 20 Aug 2010, 11:14 
Global Moderator
Global Moderator
Gebruikers-avatar

Extra zware straf Sander V.

DORDRECHT - Door zijn extreme drugsgebruik rond het tijdstip van de weerzinwekkende moord op Milly Boele, verdient de vermeende moordenaar ex-politieman Sander V. een extra zware gevangenisstraf te krijgen. Dat stelt strafrechtdeskundige Geert-Jan Knoops.

Donderdag werd het strafproces tegen V. voor de rechtbank in Dordrecht voortgezet. V.'s raadsman, Willem Anker, onthulde er dat de agent rond het gruwelijke misdrijf maar liefst 30 tot 40 keer naar een joint greep. Anker wil uitgezocht zien of dat extreme drugsgebruik verband houdt met de moord op Milly. Dit met het oogmerk om strafvermindering voor zijn cliënt te verkrijgen. Door De Telegraaf geraadpleegde strafrechtexperts vinden dat V. hierdoor juist een veel hogere straf verdient, omdat agenten als geen ander weten wat drugs of drank kan veroorzaken.
Volgens Knoops is het zelfs al eerder gebeurd dat een agent onder invloed strafverzwaring opgelegd kreeg.

Cannabisgebruik

"Het ging om een beschonken agent die een kind had aangereden dat zwaargewond raakte. Ook in de zaak-Sander V. valt niet uit te sluiten dat zijn cannabisgebruik in zijn nadeel zal werken. In het strafrecht is vastgelegd dat politiemensen en militairen bestand moeten zijn tegen stress en niet zomaar naar drugs, alcohol of wapens mogen grijpen."
Voor de verdediging heeft het weinig zin om de aanklachten moord of doodslag, ontvoering en het begraven van het lichaam van Milly aan te vechten. Dat zal bij de rechters geen gehoor vinden, beseft advocaat Anker. "Mijn cliënt heeft een bekentenis afgelegd." Als justitie er in slaagt om de rechtbank te overtuigen van seksueel misbruik van Milly - Sander V. zelf ontkent dat - dan hoeft moord niet meer te worden bewezen. Gekwalificeerde doodslag is, in combinatie met een zedenmisdrijf, voldoende voor levenslange gevangenisstraf.

V. was gisteren niet aanwezig.

bron

Profiel E-mail  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
 Pagina 6 van 6 [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]